Veelgestelde vragen over de overgang naar de nieuwe website

Hieronder staan alle veelgestelde vragen over de overgang naar de nieuwe website. Ben je toch op zoek naar andere veelgestelde vragen?
Ga naar alle veelgestelde vragen Ga naar de veelgestelde vragen voor thuiskoks Ga naar de veelgestelde vragen voor aanvragers

Hoe komt het dat mijn account van de oude website niet herkend wordt op de nieuwe website?
Omdat wij, vanuit veiligheidsoverwegingen, geen wachtwoorden kunnen inzien of overzetten, moet je je nieuwe account opnieuw activeren. Dit doe je door de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar https://www.thuisgekookt.nl/password/migration en vul je e-mailadres in.
  2. Je ontvangt dan een e-mail met een nieuwe activatielink (let op, dit mailtje kan in je ongewenste e-mail terecht komen).
  3. Klik op de blauwe knop ‘stel je account op de nieuwe website in’.
  4. Je komt nu direct uit in je profiel instellingen op de nieuwe website. Als je het volledige profiel hebt ingevuld kies je onderaan een nieuw wachtwoord.
  5. Gebeurt er niks als je op de knop ‘account activeren’ klikt? Scroll dan even naar boven, waarschijnlijk klopt er iets niet of missen er nog gegevens.

Welke gegevens worden er vanuit de oude site overgezet en welke niet?
Het aantal door jou gedeelde maaltijden en de bedankjes die je van afhalers hebt ontvangen (via de oude website) worden binnenkort overgezet. Alle maaltijden die op de menukaarten staan van de oude website worden helaas niet overgenomen. We snappen dat dat voor sommige thuiskoks vervelend is, maar we denken dat het belangrijk is dat er enkel maaltijden op de website staan die ook daadwerkelijk te bestellen zijn. Op de vorige website stonden zo ontzettend veel maaltijden op alle menukaarten (ook van veel inactieve koks) dat aanvragers door de bomen het bos niet meer zagen en niet bij de echt te bestellen maaltijden terecht kwamen. De oude website blijft nog even in de lucht, via oud.thuisgekookt.nl kun je je oude maaltijden de komende tijd kopiëren.

Waarom kan ik mijn abonnement/vaste afspraak niet zien op de nieuwe website
De afspraken die je hebt gemaakt met de mensen voor wie jij één of meerdere dagen per week kookt lopen natuurlijk nog steeds, maar zijn voorlopig nog niet op de nieuwe website te zien. Dit is omdat we nog bezig zijn met de ontwikkeling van de achterliggende pagina’s. Jullie afspraak en de betaling blijft daarom voorlopig via de oude website lopen. Wil je een maaltijd afzeggen of de betalingen inzien? Dan kun je inloggen op oud.thuisgekookt.nl. De oude website blijft voorlopig nog in de lucht. Zodra dit wijzigt brengen we je daar weer van op de hoogte. Is er iets toch niet duidelijk? Vraag ons via 06-83447197 of we even mee willen kijken of stuur een mailtje naar info@thuisgekookt.nl

Waarom komen mails van Thuisgekookt in mijn spam terecht?
Doordat we overgestapt zijn naar een nieuwe website van een nieuwe provider kan het zo zijn dat onze mails in de spam terecht komen. Het is een technisch verhaal maar het komt er ongeveer op neer dat we eerst reputatie op moeten bouwen voordat we niet meer worden gezien als spam. Dit heeft wat tijd nodig, maar komt vanzelf helemaal goed.

Wat gebeurt er met de Thuisafgehaald app?
Op dit moment maken verschillende thuiskoks nog gebruik van de Thuisafgehaald app. Deze is helaas offline gehaald, omdat de nieuwe website hier niet meer op aansluit. Helaas kunnen we niet direct een nieuwe app lanceren. De nieuwe Thuisgekookt website is echter ook goed te gebruiken op je telefoon of tablet! Een nieuwe app staat zeker nog op de planning, maar daar moeten we nog even op wachten. Door eerst te testen met de mobiele website, komen we erachter wat musthaves zijn voor de nieuwe Thuisgekookt app en kunnen we het budget dat we hiervoor hebben zo goed mogelijk besteden.